Wyciągamy zapieczone wtryski i urwane świece żarowe

Wtryski

ZAPIECZONE  I URWANE WTRYSKI

W przypadku zapieczonego wtrysku pierwszym naszym posunięciem jest próba wyjęcia go w całości. Jest to możliwe jeśli zapieczony wtryskiwacz posiada jeszcze oryginalne i nieuszkodzone gwinty i nie jest w inny sposób uszkodzony. Do tego celu używamy profesjonalnych zestawów narzędzi dedykowanych do danego silnika i wtrysku, dzięki czemu możemy wyjąć wtrysk w całości. Oznacza to że będzie można go zregenerować i ponownie wykorzystać.

Bywają przypadki tak mocno zapieczonego wtrysku, że każda próba jego wyjęcia spowoduje że się urwie. Podobnie jest gdy już wcześniej został uszkodzony (np., spawany, wiercony, połamany). Występuje wtedy konieczność wyjmowania pozostałej jego części z głowicy, jednakże nie jest to standardowa procedura. Usługa wyjęcia urwanego wtrysku jest żmudna i czasochłonna, wymaga doświadczenia i cierpliwości oraz profesjonalnych narzędzi. Taki wtrysk wyciągamy już najczęściej w 5 – 7 częściach i niestety nie nadaje się do ponownego użytku.

Końcowym etapem jest wyjęcie specjalnym przyrządem zapieczonej podkładki miedzianej oraz przygotowanie dedykowanym frezem gniazda głowicy. Polega to na usunięciu: nagaru, korozji i innych ciał obcych w taki sposób żeby nic nie dostało się do komory spalania, co wieńczy nasze zadanie.

Poradzimy sobie również z urwaną śrubą mocującą wtrysk.